Specialist in vervoer van bijzondere goederen

  • 85 jaar kwaliteit in logistiek
  • 100% Hollands vernuft
  • Schadevrij, compleet en op tijd geleverd

Hoekstra gaat samenwerking aan met WICS

Gepubliceerd op 11 april 2017
Hoekstra gaat samenwerking aan met WICS

Logistiek dienstverlener Hoekstra uit Sneek gaat de komende weken het Warehouse Management Systeem van WICS implementeren.

Specialist in afwijkende goederen

Met ruim 100 collega’s richt het 87 jaar oude familiebedrijf zich op warehousing, verhuizingen en distributie van kwetsbare en afwijkende goederen naar particulieren en bedrijven. Hoekstra is gespecialiseerd in transport van niet-standaard producten: dit zijn vaak goederen die afwijkend zijn van vorm of grootte, maar ook goederen die zeer breekbaar zijn. Deze producten hebben extra aandacht nodig om compleet, schadevrij en op tijd, bij klanten aan te komen. Hoekstra belevert deze klanten vanuit een eigen warehouse en distributiecentrum van 70.000 m3 en met een modern wagenpark van ruim 45 vrachtwagencombinaties.

Procesverbetergroep

Begin 2016 is een procesverbetergroep aangesteld om de interne processen van Hoekstra nader onder de loep te nemen. Hieruit kwam voort dat er nagedacht moest worden over een mogelijk nieuw Warehouse Management Systeem binnen Hoekstra. Zo kwam Hoekstra in december 2016 onder andere bij WICS Logistics terecht. Na de kennismaking is middels een uitgebreide business case de procesflow voor een aantal klanten van Hoekstra nagebootst. Binnen het gehele proces van inslag tot en met facturatie naar de klant, kwam WICS als beste uit de bus. Jildert Koornstra, Voorman Warehouse, zegt hierover: “Met het WMS van WICS kunnen we onze klanten voorzien van waardevolle informatie over voorraden en orders en intern kunnen wij onze processen verder optimaliseren."

20170206_142431

Klaar voor de toekomst

Door de koppeling die WICS reeds heeft met het door Hoekstra gebruikte ERP van AFAS, is het WMS eenvoudig aan te sluiten op het bestaande applicatielandschap. Met de implementatie wil Hoekstra bereiken dat er volledig papierloos kan worden gewerkt. Tevens kan met een WMS aan de wensen en eisen van klanten worden voldaan – er kunnen meer services geleverd worden. Klanten van Hoekstra kunnen na livegang via de webportal de hele eigen voorraad monitoren en managen. Er zullen minder fouten worden gemaakt en goederen zullen zodra ze bij Hoekstra geweest zijn, beter traceerbaar zijn. Hoekstra is klaar voor de toekomst en zal met het WMS additionele services kunnen leveren.